فریلنسر شو
موضوعات داغ

۵ مورد از دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن

چرا فریلنسر شدن اینقدر جذابه و هر کسی دلش میخواد تجربه اش کنه؟

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از فریلنسری داشته باشیم، می توانیم از عبارت «کار کردن در خانه» استفاده کنیم. این روزها همه سودای فریلنسر شدن داشته و دوست دارند کارهای خود را در خانه انجام بدهند. اما این تنها دلیل محبوبیت فریلنسری بین تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان نیست. در این مطلب ۵ مورد از دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن را برای شما گردآوری کرده ایم که در ادامه می خوانید.

بنر ذوالفقار شوقی

ارضای خلاقیت فردی و شخصی

تقریبا همه ی افراد خلاق و با استعداد در طول زندگی خود سعی در نشان دادن قابلیت های فردیشان در شغل هایی که بر عهده می گیرند را دارند. اما اگر کمی خصمانه به قضیه نگاه کنیم، کارمند بودن قاتل خلاقیت است! حتما بارها شده که پس از ساعت ها فکر و ایده پردازی با یک «نه!» ساده روبرو شده و نتیجه ی ساعت ها تلاش خود را نقش بر آب ببینید. معمولا پس از خلاقیت نشان دادن در شرکت ها با جمله هایی مثل «خوبه ولی تو سبک کاری شرکت نیست!» یا «برای تست ایده های جدید وقتی نداریم.» و جملات دیگری از این دست روبرو می شویم. جملاتی که همگی یک حرف واحد می زنند و آن هم این است که الان وقت مناسبی برای این کار نیست! پس وقت مناسب چه زمانی از راه می رسد؟

برای همین است که گفته می شود فریلنسری به ارضای خلاقیت فردی کمک می کند. یک فریلنسر می تواند کاری که دوست دارد را انجام داده و در پورتفولیوی شخصی اش قرار دهد. او با انتشار کارش در صفحات اجتماعی طرفدارانی برای خودش دست و پا خواهد کرد و از این طریق شاید مشتریان زیادی پیدا کند که به سلیقه ی او احترام گذاشته و به آن علاقه داشته باشند.

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن : کسب درآمد بیشتر

کمتر کسی پیدا می شود که این روزها از درآمد خود راضی باشد. در واقع مهم نیست که چقدر حقوق می گیرید؛ همیشه آخر ماه که می شود کفگیرها ته دیگ می خورند! پس در صورتی که کارتان وقت کل روز شما را پر نمی کند، می توانید برای افزایش درآمد به فریلنسری رو بیاورید. بدین صورت علاوه بر کسب درآمد فریلنسری را نیز تست کرده اید و در صورت موفقیت در این سبک از کار، می توان به یکی فریلنسر تمام وقت تبدیل شوید.

این یک معامله ی دو سر سود است! در چنین حالتی هم شغل ثابت و مزیت هایش را دارید و هم درآمد بیشتری کسب می کنید. شرکت های بسیاری وجود دارند که ترجیح می دهند به جای استفاده از یک کارمند تمام وقت، پروژه های خود را برون سپاری کنند. شما می توانید از چنین موقعیتی استفاده کرده و پروژه های چنین شرکت هایی را قبول کنید. این هم یکی دیگر از دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن !

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن

برخوردار شدن از موقعیت شغلی بهتر

فریلنسری شما را حرفه ای تر می کند! مخصوصا اگر به دنبال یادگیری چیزهای جدید باشید. ممکن است در ابتدای راه فکر کنید کارها کمی کند پیش می روند اما نگران نباشید؛ به محض اینکه مشتریان خاص خود را پیدا کنید و برند خودتان را سر زبان های بیاندازید، همه سراغتان را خواهند گرفت. این یک موقعیت وسوسه انگیز است که برای اولین بار در زندگی، کاری که دوست دارید را انجام بدهید و تازه قوانینش را هم خودتان تنظیم کنید: کی بخوابید؟ کی بیدار شوید؟ کی مسافرت بروید؟ دیگر همه ی این چیزها دست خودتان است و بس!

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن : کار کردن در خانه

جذاب ترین دلیل برای فریلنسر شدن همین است مگر نه؟ همه ی ما دوست داریم در خانه ی خودمان کار کنیم. البته این اتفاق مزایای بسیار زیادی نیز برای شما به همراه خواهد داشت. با کار کردن در خانه می توانید تمام پولی که بابت هزینه هایی مثل رفت و آمد و خورد و خوراک در محل کار پرداخت می کردید را پس انداز کنید. تازه تنها به یک اینترنت پایدار، یک لپ تاپ، یک شماره تلفن و شاید یک پرینتر احتیاج خواهید داشت. دیگر هم لازم نیست قوانین و سیاست های دست و پاگیر شرکتی را رعایت کنید. خبری هم از منازعات درون شرکتی و مشکلاتی که با دیگران کارمندان پیدا می کردید نیست! حالا می توانید تمام تمرکز خود را روی کارتان بگذارید؛ خداحافظ حاشیه ها… سلام راحتی!

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن

هر وقت دلتان خواست مسافرت بروید

کسانی که در شرکت ها مشغول به کار هستند می دانند که گاهی مرخصی گرفتن چقدر می تواند سخت باشد! اما این ماجرا برای فریلنسرها کاملا متفاوت است. فقط کافیست پروژه ای که در دست دارند را تمام کرده و پروژه ی دیگری قبول نکنند تا ساک خود را بسته و هر لحظه که دلشان بخواهد سفری دور و دراز را آغاز کنند. به علاوه قاعده ی فریلنسری فقط کار کردن در خانه نیست! کار کردن در هتل و مسافرت هم می تواند یک گزینه ی جذاب باشد!

دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن

سخن پایانی

روی سخن با تمام افرادی است که هم اکنون به فریلنسر شدن علاقه پیدا کرده اند: این نوع کار کردن نیاز به انضباط و نظم شخصی بسیاری دارد. دلایل وسوسه انگیز برای فریلنسر شدن خوش رنگ و لعاب هستند اما دغدغه های یک فریلنسر و نکاتی که باید به آنها توجه کند هم کم انرژی از او نمی گیرند. اما خبر خوش این است که با برنامه ریزی و مدیریت زمان می توان به خوبی از پس تمام مشکلات این کار برآمد و به یکی فریلنسر موفق تبدیل شد.

ذوالفقار شوقی

ذوالفقار شوقی متولد 1371 و کارشناس تولید و بازاریابی محتوا، متخصص سئو، گرافیست و طراح وبسایت هستم. مدیر این وبسایت شخصا داره با شما صحبت می کنه :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا